View Single Post
Old 06-04-2015, 11:46   #3
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: 1 World - 8 flights

Pysj og tøfler ble utdelt. En ganske tynn pynsj, som virket å være i litt dårligere og tynnere kvalitet enn BA sine europeiske konkurrenter

Så var vi kommet over Sverige, The Americans står for underholdningen og Grand Siecle for nytelsen. Topp champis, en av mine favoritter.
Gardinfunksjonen som dekker to vinduer er ganske bra, men plasseringen av vinduene er håpløs for å se ut. På grunn av at BA dytter inn så mange seter, står vindussetene på skrå som i omvendt fiskeben. Vinduene blir derfor vanskelig tilgjengelig. Det så ut til å være slik på alle radene, usikker på om noen var bedre enn andre.

Her er flightens meny:

Misforsto litt angående serveringen, FA og kabinsjefen snakket så fort at jeg ikke fikk med meg et kvekk. Derfor varte det ganske lenge før det ble mat, hele 2 timer ut i flighten før bordet ble dekket på. Da var vi i nærheten av Stockholm

Gikk over til Cassagne-Montrachet sammen med Amuse Bouche. Vinen meget bra, laksen daff og grønnsaken var god.

Videre ble det litt japansk-inspirert forrett. Ingen god sushi dette. Ingen soya, ikke påfyll av brød. Heldigvis var vinen like god!

Deretter misosuppe som var helt grei.

Så kom hovedretten som var biff. Den var som en godt stekt mørbradbiff, heldigvis ikke seig, men heller ikke saftig. Valgte Bordeaux fra 2006 til denne, som også var meget god. Deretter et glass Pinot Noir fra New Zealand, som var helt topp som drikkevin.

Ikke akkurat medium done: