Quote:
Originally Posted by nick5000
Fikk ikke betalt med et amerikansk VISA debit kort på CPH OSL her forleden. Det er et vanlig VISA kort (ikke elektron el lign), men det står DEBIT på det.
Jeg sa jeg har brukt dette tidligere, da sa han at det er godt mulig det hadde gått igjennom, men de hadde fått beskjed om å ikke godta disse, da terminalene deres er offline.
Brukte så mitt norske (debit)visa kort, og det godtok han fint.
Er dette vanlig praksis? Var det ikke dette som Norwegian fikk så mye slakt for tidligere da en stakkars thailender ikke fikk kjøpt vann?
|
Hvist terminalen er "offline",godtas ikke VISA-Debit card.
Det er forkjell på disse. VISA-Debit som er koblet til konto,er annerledes,en VISA-Debit "cash card".
Et cash card er feks et visa kort du kjøper hos Narvesen (spendon visa),eller i en matbutikk i USA,eller tja,overallt i USA,og du fyller på feks 500kr,eller det er ferdig påfyllt med 500kr (el,lig).
Da disse ikke er registret på noe navn,godttas ikke disse hos offline terminaler.
Flytoget feks. Jeg her 14kr igjen på kortet. Prøver å kjøp billett. Ingen kan etterkreditere deg og de kan ikke sjekke saldoen,så disse blir selvfølgelig ikke godtatt,selv on du har 500kr igjen på det.
Har også prøvd på Norwegian (i lufta). De er også offline,så de blir også avslått der.