Quote:
Originally posted by TOS
Quote:
Originally posted by tosfreight
Dette må nok få noe å si for SAS Cargo og SAS Braathens, det er nok betydelige summer de har fått inn gjennom post-kontrakten. Kan vi kanskje oppleve færre avganger...?
|
Det har jo blitt hevdet av flere at SAS Cargo uansett ikke betaler spesielt mye for frakttjenstene de "kjøper" fra airlinedivisjonene, så om dette stemmer og det er de ulike airlines som bestemmer hvilke ruter som skal opprettholdes/opprettes så blir det vel ikke noen forskjell. Om det faktisk er slik er en annen sak, og det er sikkert noen som kan fortelle mer om dette.
|
Jeg tror (og vet til en viss grad) at
SAS Braathens har post og frakt med i beregningen når det gjelder drift/oppstart/opprettholdelse/avslutning av ruter. For eksempel ble alle "nattavgangene" fra
OSL utsatt ca en time fra i vår på grunn av at posten skulle få sendt mest mulig på disse.
Så jeg holder fremdeles fast på min påstand om at dette vil kunne komme til å få konsekvenser for
SAS Braathens (airline), for de får nok uansett betalt gjennom "provisjon" eller lignende. På ruten
TOS-
LYR tror jeg post har veldig mye å si. Samtidig er jeg spent å se hvordan West Air har tenkt å løse de store mengdene (særlig volum) med post som går på strekningen
TOS-
LYR.
Hvilke maskiner har de tenkt å fly med forresten?