View Single Post
Old 23-05-2006, 15:47   #10
tosfreight
ScanFlyer Silver
 
tosfreight's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
Default Replying to Topic 'West Air skal fly for posten i Norge'

Quote:
Originally posted by TOS


Quote:
Originally posted by tosfreight


Dette må nok få noe å si for SAS Cargo og SAS Braathens, det er nok betydelige summer de har fått inn gjennom post-kontrakten. Kan vi kanskje oppleve færre avganger...?
Det har jo blitt hevdet av flere at SAS Cargo uansett ikke betaler spesielt mye for frakttjenstene de "kjøper" fra airlinedivisjonene, så om dette stemmer og det er de ulike airlines som bestemmer hvilke ruter som skal opprettholdes/opprettes så blir det vel ikke noen forskjell. Om det faktisk er slik er en annen sak, og det er sikkert noen som kan fortelle mer om dette.
Jeg tror (og vet til en viss grad) at SAS Braathens har post og frakt med i beregningen når det gjelder drift/oppstart/opprettholdelse/avslutning av ruter. For eksempel ble alle "nattavgangene" fra OSL utsatt ca en time fra i vår på grunn av at posten skulle få sendt mest mulig på disse.

Så jeg holder fremdeles fast på min påstand om at dette vil kunne komme til å få konsekvenser for SAS Braathens (airline), for de får nok uansett betalt gjennom "provisjon" eller lignende. På ruten TOS-LYR tror jeg post har veldig mye å si. Samtidig er jeg spent å se hvordan West Air har tenkt å løse de store mengdene (særlig volum) med post som går på strekningen TOS-LYR.

Hvilke maskiner har de tenkt å fly med forresten?
tosfreight is offline   Reply With Quote