26-03-2015, 20:53
|
#7
|
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
Re: Refusjon ved nedgradering
Quote:
Originally Posted by kimmam
Drar opp igjen denne tråden her. En venn av meg skulle i dag fly OSL- CPH- SFO- LAS, men pga "snøstormen" kom han seg ikke avgårde til CPH tidsnok til å rekke flyet videre til SFO og ble derfor booket om på OSL- EWR- LAS. På strekket EWR- LAS har han blitt nedgradert til Economy (5:50h lang flytur). Hva slags kompensasjon kan han kreve for dette? Gjelder samme regler som nevnt over fortsatt? Billetten er bestilt via united sine sider og er i bookingklasse Z hos SAS og P hos United.
|
Policy til SAS:
Quote:
SAS - United Airlines
SAS Business Class passengers (C, D, Z-class fares) are entitled to be upgraded on UA routes within North America.
Passengers booked on SAS C, D, Z-class fares are entitled to be upgraded to UA First Class as Business Class not offered on routes within North America.
Note:
If no seats available at time of booking in First Class, passengers will be seated in Economy Class
Within North America, United are operating with two-cabin version flights (First and Economy)
Some flights are operated with one cabin (All Economy) version only
|
|
|
|