Det kan dermed vise seg at Kjos' valg av både A320neo og B737Max8 kan være av ekstra stor verdi. Har følelsen av
LEAP-1B for Boeing kan bli en reprise av hva Airbus og P&W opplevde med P&W 6000 for A318. Forsinkelsene av P&W 6000 nesten drepte hele A318-prosjektet til Airbus. Det er tross alt to vesentlige områder
LEAP-1B er forskjellig fra
LEAP-1A og -1C og det er bypass ratio med 9:1 for -1B, mens de to andre har 11:1. Men det er også en vesentlig intern forskjell og det er antall LE turbin trinn hvor -1B har bare 5, mens -1A og -1C har to flere, altså 7. Siden også fan-diameter er forskjellig (diameter for både Airbus og Comac er identisk på 1,98 m) er det nok stor forskjell i geometri mellom de to diametrene. Opplagt har CFM truffet rett med -1A og -1C, men det er langt fra innertier for -1B.