Beklager treghet, men her kommer altså andre leg på turen. Etter fem-seks dager i fantatiske KL skulle altså turen gå til Perth, WA.
Følgende reiserute ble valgt:
SAT 31JAN15 DEP KUALA LUMPUR
INT 2030 - 31JAN15
ARR SINGAPORE CHANGI 2130 SQ119
SUN 01FEB15 DEP SINGAPORE CHANGI 0010 - 01FEB15
ARR PERTH SQ225
Stop i
SIN før videre altså, begge legs med ordentlig SQ metall. Valgte spesifikt denne flighten fordi jeg synes lengre flyvninger gjør seg best på nattestid og det å lande i Perth på Søndag morgen med mulighet for å bruke dagen der virket forlokkende.
Turen fra Shangri-La til KLIA gikk med en av KLs blå drosjer. I KL er det to typer drosjer: Små røde som er billige, korrupte og med en viss sikkerhetrisiko, så er det blå større, type MPVs som kjører på fastpris eller takstameter, har bilbelte og oppleves som tryggere. Turen ut til KLIA koster ca 150 RM med de blå.
Kvelden før var jeg ute med kolleger så jeg ba om sen utsjekk, noe som var problemfritt på Shangri la. Har sagt det i andre fora her inne, jeg synes det er et av de bedre hotellene, ikke spesielt dyrt heller.
Vel fremme på KLIA, fant jeg frem til SQ innsjekking og fikk boardingkort og anvisning til lounge. Lounge til SQ i KL er bare helt grei, ingenting å trakte etter imo.
Etterhvert kom fuglen som skulle frakte oss til
SIN, en A330-300:
Turen ned til
SIN var i helt uten noen hendelser verdt å fortelle om, bortsett fra at det var noe glissent i flyet.
Vel fremme landet vi på Terminal 2, så det ble tog til Terminal 3 hvor flyet til Perth skulle gå fra. Før den tid ble det en tur inn i SQs Silverkris lounge. Fantastisk mye god mat og generelt behagelig sted å tilbringe litt tid. FIkk også prøvd dusjfasilitene, men de var under mine forventninger til SQ. Jeg har sagt det før at jeg synes LH senator har gode dusjfasiliteter, med toalett inne i samme rom og gode amenities etc. Hos SQ var det en halvgodt vedlikehold bod med dusjhode i.
Vi hadde egentlig avgang fra en B gate, men dette ble flyttet til gate A19, så det ble en spasertur. Godt å få trent bort litt mat og endel drikke fra Loungen. Jeg ender ofte opp med å spise av kjedsomhet på slike turer. Ikke bra.
Mener at flighten ned til Perth er en såkalt regional flight, varighet 5 timer. Det er derfor regional business, med gode seter i 2-2-2 konfig. Disse legges dessverre ikke helt ned.
Fine lommer til stæsj som mobil/pass etc , savner ofte det:
Det er kun litt servering av drikke før lysene slukkes på denne flighten en meget god frokost ble servert før landing. Sov eller det meste av turen.
Vel fremme i Perth så ble det en leiebil av typen Toyota hvor det er umulig å vite hvor panseret slutter eller hvor bakenden er. Grusom å rygge med. Jeg bodde i Freemantle som viste seg å være et sjarmerende sted.
Denne rapporten er jo skrevet en god stund etter at jeg kom hjem, men i posten hjemme lå dette:
Det stakk litt i hjertet da, når jeg akkurat hadde vært så svikefull og valgt QR og SQ for mine Asia reiser. Har aldri trodd at jeg var på det nivået, men når jeg ser tilbake så tilbringer jeg tross alt en god del av mitt liv på
SAS fly, bl.a endel longhaul.
Vi får se om livet forandrer seg etter dette.
Siste del kommer snart, dvs
PER -
TRD :-)