Quote:
Originally Posted by Dag Johnsen
Heisan Someone!
Leste denne og mange gode poeng her... og et veldig viktig poeng er hvor screwed up og corrupt denne industrien har vaert helt fra starten, saa det er nesten umulig aa si hva som er rett og galt, og hvordan man kan rette dette opp igjen...
...men poenget som burde fremheves er ikke at amerikanske selskap ikke vil ha konkurranse, men vi vil konkurrere paa samme premisser. Problemet er at vi baerer en enorm avgiftsbyrde som ikke kan males med mange andre industrier, og heller ikke vaare venner i midt-oesten. Jeg har ikke tall paa hvor mange forskjellige bilett avgifter vi har, og mange av de er saa kompliserte at det er umulig aa forstaa, med avgiftsbyrden er naa over 20%, i tillegg til at vi selfoelgelig betaler den vanlige state og federal tax, og det er forslag fra Washington om at det skal oekes enda mer. Her er det sandkasse selskapene har en enorm fordel da de ikke har dette hengene over seg. Det skulle vaere interessant aa se hvor store direkte avgifter Emirates betaler paa en billett fra DXB.
Dag
|
Ja, men det er ikke Midtøstenselskapene sin skyld at amerikanske myndigheter lesser på med avgifter, og er jo det samme i Europa.
Og strengt tatt så betaler vel alle fly som tar av fra USA den samme avgiften uavhengig av hvor selskapet kommer fra.
Så ikke bare bommer de på målet, men de skyter på feil skive også. Men det har alltid vært enklest og skylde på eksterne "fiender"