View Single Post
Old 19-02-2015, 12:35   #45
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Re: Kabinansatte forlot Norwegian-fly etter vill krangel med kapteinen

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
At kun en person (din mor) nekter å gjøre som kapteinen sier er ikke myteri, det er ordrenekt.
Forskjellen ligger i at når det blir mange som går imot kapteinen så vil ikke "skuta"
lenger fungere slik den skal og dermed har man skapt en farlig situasjon for alle ombord.
(Uansett hva du kaller det)

Men nå lå heldigvis denne skuta "i havn" da dette skjedde.

W
Det er mildt sagt VELDIG stor forskjell på ordrenekt og en melding om "not fit for flight"
Uten å kjenne saken i DU utover det som er skrevet i media, samt rapporter fra the hill, så virker det for meg som om at kabinen i dette tilfellet kan ha gjort rett i å melde seg not fit. Er man utrygg på noen måte, eller mener man ikke kan gjennomföre en flight på en sikker måte så er man ikke fit for flight. Så kan man diskutere hva som faktisk skjedde her, og om det riktig det som kommer frem.

Men for egen del, hade jeg som kabin crew ba om en forsikring fra flight deck om det var trygt å opperere eller ikke og blitt skjelt ut slik det beskrives her, samt blitt pushet på safety relaterte oppgaver ville nok ikke jeg heller värt fit for flight. Her virker det som om at CRM arbeidet har värt toalt fravärende. Noe som er alvorlig. En kaptein som ikke tar sitt crew på alvor, eller har respekt for arbeidet som kabinen skal gjöre er ingen god kaptein etter mitt syn.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote