View Single Post
Old 18-02-2015, 20:16   #24
Trevln
ScanFlyer Silver

Default Re: Kabinansatte forlot Norwegian-fly etter vill krangel med kapteinen

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Kan vel synes som om CC allerede før de gikk ombord var preget av den "generelle værsituasjonen" og oppslag i media og derfor før de gikk ombord hadde gjort seg opp en "ufaglært" mening om forholdene og situasjonen der og da.

Da er det ikke en lett oppgave for en kaptein å snu "myteri-stemningen", spesielt ikke hvis man er av
den "autoritære" typen leder og har liten tid.
Jeg har ikke spesielt lyst til å uttale meg om akkurat denne spesifikke hendelsen, men kan jo på generelt grunnlag si at man i en situasjon lik denne har et desto større ansvar ovenfor sitt crew om å forklare og trygge de på at forholdene er gode nok (forutsatt at de er det, selvsagt) og at man selvsagt ikke gjør noe som er usikkert eller uforsvarlig. Jeg føler at de jeg jobber med er veldig flinke på god kommunikasjon akkurat i sånne settinger.

Det kan være utfordrende, men å lytte og forklare kommer man utrolig langt med. Å kjefte på noen har vel sjeldent ført til noe positivt, selv om man kan ha forståelse for at folk er veldig slitne og stressa. Det er vel uansett ingen unnskyldning.
Trevln is offline   Reply With Quote