Re: Rettigheter ved forsinkelser, rerouting m.v.?
Er det noen av dere som har noe erfaring med egne selskaper for håndtering av klager?
Kort fortalt så kan man sette bort hele klageprosessen til noen andre. De tar provisjon/honarar av en ev. kompensasjonsutbetaling, men tar ingenting dersom det ikke blir utbetaling.
Jeg har søkt både her på forumet og på Flyertalk, og er litt overrasket over at denne muligheten ikke er nevnt. Jeg regner med at de fleste her liker å føre klagesakene sine selv og ikke betale provisjon til andre, men det finnes jo mange som ikke har tid til å følge opp slike saker. Særlig i tvilstilfeller og gråsoner, f.eks. ved teknisk årsak til kanselleringer, må jo dette være veldig praktisk?
Jeg får stadig henvendelser fra bekjente som lurer på hvilke rettigheter de har og hvordan de skal klage etter f.eks. en kansellering. Jeg har lyst til å henvise dem rett videre til disse selskapene, siden dette virker som en tidsbesparende og god løsning for folk som ikke har peiling på EU 261/04 osv og dermed vil bruke veldig mye tid på en normal klage. Jeg vil jo ikke anbefale denne løsningen hvis det bare er tull, men synes det virker seriøst. Jeg har forsøkt å melde inn en sak der nå, spent på å se utfallet. Noen som har erfaringer?
(Jeg kan ikke skrive navnet på selskapet her, det blir bare automatisk borte fra innlegget. Sikkert derfor jeg ikke får noen treff ved søk på selskapsnavnet...)
Last edited by nesjon; 18-02-2015 at 14:09.
|