Quote:
Originally Posted by petter380
Interessante betraktninger [emoji4] Vedr. ANA B788 så går den også fra FRA og DUS, sistnevnte prøvde jeg for en måned siden.
Min flyselskap/reise prioritering er ganske enkel: 1) Selskap fra Asia, 2) Europa og til slutt 3) amerikansk. Mao. ville jeg enkelt gått via Japan til ANC. En annen bonus er japansk curry som er helt latterlig godt. Har kun funnet det en gang utfor Japan, og det var i YVR. [emoji2]
ANA flyr forøvrig til både SEA/ YVR med B788 så jeg skjønner ikke hvorfor du skal helt ned til IAH? Derfra er det plenty med ANC muligheter.
Har forøvrig samme "problem" som deg når det gjelder sommerens tur. Det er morsomt å se hva som finnes av ruter mot UIO/ LIM [emoji6] Skyteam dominans er stikkordet for kortest reisetid, men det bryr vi oss ikke om [emoji41]
|
Jeg har søkt med KVS og finner kun fra
MUC med 787, resten med 777. Finner heller ikke
ANA 787 til
YVR, kun codeshare med Air Canada og det er jo ikke det samme
ANA flyr 777 til
YVR. De har også codeshare med UA 787 til
LAX, men igjen, det er ikke
ANA.. Det er kanskje ikke så farlig da de fleste 777 har 2+3+3 mens 787 har 3+3+3 konfigurasjon. Egen toseter er absolutt et pluss.
IAH kom inn i bildet rett og slett fordi reisetiden og pris var sammenliknbar med en "kortere" rute med lenger layover og eventuelt flere mellomlandinger. Tidspunktet for reise var også ok, i tillegg til at det gir ok med poeng

En "bonus" er vel å skryte på seg en 14 timers flytur, selv om det kanskje ikke er supert i Y.