View Single Post
Old 20-01-2015, 07:50   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
Default Re: Skandinaviske trafiktal december

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Hva er årsaken til Thai hadde nedgang 7,5 %? Har de redusert frekvensen eller kapasiteten, eller er det den politiske ustabiliteten i Thailand tidligere i år som har skremt vekk besøkende? Hadde heller trodd på oppgang når Thai slapp konkurransen fra SAS i november/desember.

Ellers interessant at både Turkish og Emirates som tidligere har hatt sterk vekst, nå taper andeler på CPH.
Thai faller dog minde enn CPH-BKK totalt som er ned 14%. Men hadde ikke også Thai litt lavere frekvens på CPH i sommer i tidligere og var HKT ruten like stor?

Emirates har vel hadde samme kapasitet på CPH i 2014 som i 2013, med 777-300ER, så er vel begrenset med vekst man kan se da?

Når var det forresten BA la ned LCY-CPH? Kan det forklare noe av nedgangen på 7%, eller er det SAS som tar markedsandeler på CPH-LHR, som jo er opp et par prosent
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote