View Single Post
Old 12-05-2006, 20:39   #7
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Replying to Topic 'Air New Zealand foerste kunde for 787-9'

Quote:
Originally posted by EB
Men AC bestiller 777 og 787 samtidig - noe vel NZ også gjorde...
AC bestilte 788, (+789), 772LR og 773ER. Sistnevnte har mye større paxkapasitet, og tar mer cargo enn de øvrige, mens 772LR har en ekstrem rekkevidde, og kan bla nå India og andre destinasjoner i sørlige Asia. Først skulle AC ta flere 772LR enn 773ER, men det har nå blitt byttet om på. 788 og 789 har mindre kapasitet, kan ta en mindre payload enn 77W, og egner seg for forholdsvis lange ruter (av omtrent samme lenge som for 773ER) der de ikke har behov for samme kapasitet.

ANZ bestilte fire 772ER samtidig som de la inn ordre på to av deres fire 787. I tillegg har de tre eller fire til på vei gjennom ILFC (tror det er via dem.) Disse maskinene kan leveres tidligere, og kunne dekke ANZ sitt behov for større kapaistet. Som vist tidligere, så er 772ER fremdeles noe større enn 789. Vil tro at ordren som kommer fra ANZ senere i år vil erstatte deres flåte av 763ER, samt at de tre (eller fire) 772ER som leases mest sannsynlig blir returnert til ILFC når de mottar 789 fra desember 2010.
brendas is offline   Reply With Quote