View Single Post
Old 08-12-2014, 00:39   #7
Trevln
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
Default Re: LN-NGT med Squawk 7700

I en situasjon hvor man har en syk passasjer ombord som gjør at man diverter så blir man prioritert først uansett (med mindre noen skulle komme inn med en enda mer alvorlig emergency), uavhengig av hva man har på squak'en. Jeg har aldri prøvd 7700 selv, men det er mulig man blir ekstra synlig på f.eks TCAS hos andre fly? Uansett ingen som kan ta dem på å ha gjort feil, det er jo sånn sett en medical emergency, og står det om fare for liv så er det en nødlanding, om så en kontrollert nødlanding. Kan allikevel være enig i at det kanskje ikke var strengt talt nødvendig.

(hadde samme situasjon oppstått over f.eks Iran på vei hjem fra Dubai så kan du banne på at jeg hadde squak'et 7700, selv om ATC i Iran er svært flinke og profesjonelle. at man kan velge å unnlate å gjøre det her i Europa skyldes kanskje mer at man er godt kjent med rutinene til ATC for å håndtere slike situasjoner.)

Edit: så nei, dette har overhodet ingenting med LCC, Norwegian, Ryanair eller andre lignende faktorer å gjøre. På sånne ting behandles absolutt alle helt likt, etter min erfaring.
Trevln is offline   Reply With Quote