Quote:
Originally Posted by CFM
En talsmann for VC sa i et intervju for en stund tilbake at de forlengst har gitt opp å forandre den oppfatningen publikum har. Det er en kamp du aldri vil kunne vinne.
Nå sliter ikke LH så mye som endel gjerne vil framstille det og det er VC utmerket godt klar over. Fagforeningene er jo også representert i styret og har bra innsikt.
|
Det er godt mulig at LH ikke sliter så mye som en del andre selskaper, men problemet er vel ofte at nødvendige omstillinger kommer først når problemene er store nok og at det da kan være litt i seneste laget til å posisjonere seg på en god måte.
Hva angår VC og formidling om hva streikene dreier seg om så virker det på meg som også deres egne pressemeldinger utelukkende dreier seg om pensjonsspørsmålet (spesifikt i forhold til yngre piloter) og jeg har ikke sett noe hverken denne gang eller forrige runde med streiker som viser til organiseringen av driften med flytting av produksjon til lavkost-underbruk, men nå skal jeg innrømme at tysken min er litt rusten så det kan være at jeg har misoppfattet dette.