Quote:
Originally Posted by CFM
RIBRO, du har vel fått med deg streikene sålangt? Du tror vel ikke det kun dreier seg om når pilotene evt. kan gå av litt tidligere om de skulle ønske det.
LH crew har fått beskjed om at de vil oppleve en ekspansjon om de legger seg på et kostnadsnivå under Germanwings. Det kommer ikke til å skje. At de vil tillate seg å bli skjøvet til siden uten kamp vil heller ikke skje. Men det spørs om ikke den kampen er tapt allerede.
|
Om så er tilfelle burde de kanskje vurdere å bytte PR rådgiver fra den også John Arne Riise benytter...
Det som allmenheten oppfatter i denne konflikten er nettopp det RIBRO viser til. Dessverre er det nok slik at historikken straffer pilotene i kampen de nå tar. Allmenheten assosierer dessverre fortsatt denne yrkesgruppen med konflikter knyttet til betingelser og rettigheter langt over normalen og gjerne på bekostning av andre. At det ikke er slik lenger og at spesielt nye piloter må ta straffen for dette er helt på det rene og trist. Fortsatt viser medias dekning i disse sakene at denne yrkesgruppen fortsatt sliter med å få media og publikum til å forstå den kampen de fører. At media og publikum henger seg opp i nettopp pensjon og alder er etter min mening et soleklart bevis på det!
Neste revolusjon i luftfarten vil med all tydelighet stå på langdistanse. Den har vært varslet lenge men, bagatellisert av spesielt de som er knyttet til nettverksselskapene. En tilnærming og arroganse som også skjedde da
LCC'ne etablerte seg. Konkurransen ble ikke tatt på alvor før det var for sent. Uten å rette kritikken mot noen enkelt individer så mener jeg at vi spesielt her i Skandinavia har hatt litt struts med hode i sanden mentalitet til denne utviklingen. Skylden blir lagt på Kjos, med tilsvarende exit fra dette markedet som løsning på den "negative" utviklingen. Det virker som man bevisst unnlater å kommentere og diskutere utviklingen bland dinosaurene innen luftfarten som nå drar frem disse planene.
Jeg tror spesielt kjos ville blitt smigret om noen påstod at det var han sin skyld;-)
Utviklingen lar seg ikke stoppe. De som er mest tilpasningsdyktige vil overleve. Ikke veldig ulikt de fleste andre bransjer.