View Single Post
Old 04-12-2014, 00:51   #197
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg vet ikke om det er et behov for et annex - det kan være - men slik jeg har forstått EUs representanter så er egentlig avtalen nokså klar, og jeg mistenker egentlig at US DOT er fullstendig klar over dette. Mitt inntrykk er at dette har tatt lang tid, fordi man stadig har tillatt nye runder med høringer. Ikke nok med at man hadde den initielle runden (med stort engasjement), men man hadde en ny runde etter et ekstraordinært møte mellom EU og US DOT angående tolkningen/forståelsen av Article 17bis. Det kan være en forklaring på at det har tatt lang tid.

Hva angår pilotene så trodde jeg disse var sertifisert i EU. Jeg mener å huske at det var et krav om EU sertifikat for pilotene, og det er vel et krav om dette i forhold til en europeisk AOC, om jeg har forstått dette rett. De er vel ansatt via et Singapore-basert selskap, men jeg vet ikke hva implikasjonene av det er.
Vil ikke et selskap som opererer innenfor rammene av avtalene automatisk bli godkjent (det var i de baner Art ("min" lobbyist) antydet), at det drar ut tyder paa at noe ikke er innenfor rammene.