View Single Post
Old 27-11-2014, 09:18   #167
Cloudius
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
At det er tolkningsrom i regelverket er ikke noe nytt og det finner man i forhold til en rekke problemområder. Det er en bedrifts selvstendige ansvar å passe på å holde seg innenfor loven, og mitt inntrykk er vel at bedrifter generelt sett er ganske flinke til å alliere seg med kompetent personell for å gjøre slike vurderinger.
Jeg er enig i at det som oftest vil være tolkningsrom i ulike saker. Her snakker man imidlertid om forhold som potensielt kan (sannsynlig vil "vil") skape grunnleggende endringer i struktureringen av en hel bransje, og faktisk også arbeids-/næringslivet i sin helhet.[/QUOTE]

Quote:
Hva Walsh og IAG ønsker å gjøre vet jeg ikke, men han var i alle fall helt klar på at det NAI gjør er helt innenfor regelverket som ligger i EU-US Open Skies. Han mener mao at konkurranse med NAI på de vilkår som nå ligger til grunn er fair & square. Det er ikke snakk om å la alt flyte, men å forholde seg til en avtale som begge parter har underskrevet. Det ligger en del begrensninger i de eksisterende regelverk.
Ja, han/de vil unektelig mene dét dersom det er den veien de ønsker å gå. Da vil jo en slik tolkning være helt i tråd med egne målsetninger.

Quote:
Det at man argumenterer for å følge regelverket/avtalene betyr ikke at man ønsker å slippe alt helt fritt.
For ordens skyld så argumenterer de vel for sitt syn på regelverket. Hva som faktisk gjelder gjenstår vel å få avklart. Viktig forskjell synes jeg.
Cloudius is offline   Reply With Quote