View Single Post
Old 26-11-2014, 20:53   #147
Cloudius
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Det er jo ikke særlig mye tvil om hva dette egentlig dreier seg om.....

Dette er jo begge argumenter som "selger dårlig" blandt mannen i gata, så da finner man vikarierende argumenter som .....
W
Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Tja. Det er vel nettopp det de fleste her inne gjør. Det er få som forsøker å gjøre annet enn å fremsette en partiell argumentasjon som passer ens eget syn på saken. Så blir man litt snurt (NB! Jeg tenker ikke på deg her) når andre kommer med andre aspekter og argumenter.

Til Deny NAI videoen så har jeg sett den. Jeg er ikke utpreget imponert over den. Den er ikke spesielt balansert, så om du etterlyser balanse og edruelighet og sannferdig argumentasjon så ville jeg vel kanskje ikke trukket den videoen frem som noe godt eksempel.
Jeg mener at innlegget jeg responderte på går utover å fremme eget syn og er mer et forsøk på å avskjære debatten under påstand om å kjenne en høyere sannhet.

"Deny NAI"-videoen har folk helt sikkert forskjellig oppfatninger om. Mitt poeng var i hovedsak å vise til at dette ikke nødvendigvis bare handler om å beskytte sitt foretningsområde fra konkurranse.
I mine øyne er arbeidsrettslige problemstillinger mye mere interessante. Hvilke regler skal gjelde for selskaps-/organisasjonsstruktur og hvilke grenser skal man sette for flyt av arbeidskraft.

Det er min oppfatning at det er relativt liten vilje til å diskutere dét, og desto større behov for å ta, i mine øyne, litt lettvindte konklusjoner som "at man er bare redd for konkurranse og å miste makt".
Cloudius is offline   Reply With Quote