View Single Post
Old 04-11-2014, 18:21   #215
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: British Airways-tilbud (2014)

Quote:
Originally Posted by NordicMaster View Post
Jeg vet at det ikke er salg og at det er ganske langt frem i tid, men betalte akkurat 631,- + 4500 Avios for lørdag morgen til søndag kveld i juli OSL-LHR. Dette er "hand baggage only" og gir nesten to hele dager i London med bare en hotellovernatting.
Nå vet jeg jo ikke akkurat datoene du så på, men tatt i betraktning at man får OSL-LHR fra 900 kroner uten å bruke Avios så spørsmålet er jo hvor mange kroner sparte du på å brenne 4500 avios? Alternativet hadde vært 7500 flere avios på konto som kunne vært brukt på noe annet.

Quote:
Originally Posted by NordicMaster View Post
Med Executive Club sølv så får man lounge, fast track og doble poeng (nesten 3k). Enkel servering på flyet er det også. Har man litt flaks får man A eller C setet etter Club og dermed ledig midtsete på mange flighter (selv om det blir færre og færre). Nødutgang er man uansett nærmest sikret med sølv. I min verden er det et kupp.
Dels korrekt:

A320 med gamle seter er det ikke bedre plass på exit så egentlig dårligere seter og mindre sannsynlighet for ledig midtsete siden alle tror at det er mer beinplass der Men nå forsvinner de gamle setene så ledig midtsete på første rad er snart borte. Det ryktes også at de snart dropper å rekonfigurere CW-setene for hver tur. Så vidt jeg kan se av upcomings er det 3+3 på fremste rad på flere flighter.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Tror du har rett. Det gir mening
Korrekt at vanlig booking hvor man får rabatt med Avios gir både Avios og TP