Jeg fatter ganske enkelt ikke at så mange nordmænd er direkte imod fagforeningerne....Slår i bare hælene sammen og siger javel, hver evige eneste gang jeres arbejdsgivere giver jeg et pålæg og f.ex at gå 25 % ned i løn ??? bare for at tage et punkt...Siger i bare ja, og det var da godt at nogen kunne tage sig sammen og fotælle mig, at jeg så sandelig får for meget i løn ?? JEg er hlet med på at det at strejke er ikke godt, men du kan som arbejdstager blive bragt i en situation, hvor det at strejke er absolut sidste udvej....På mig virker det som at nordmænd vitterlig tror at danskere strejker HELE tiden...det gør vi ikke...Det at nedlægge arbejdet er en alvorlig ting....Der udsendes varsel flere gange...der forhandles...Arbejdsgiverne udsender et lock-out varsel....osv osv...Det virker som om nordmænd tror, at fagforeningerne kun er ude på at strejke...det er de ikke....De er jo ikke interesseret i at får tømt deres pengetank....Tror sagtens at FR kan flyve til
CPH, især nu da deres ansatte med base i
BLL og
CPH blive beskattet efter danske regler....for det bliver de...Det kan sagtens hænde at Aviator vil ansætte svenskere til at håndtere FR, men disse ansatte er er ikke nogen andre personalegrupper der vil snakke med eller pleje omgang med...De bliver en form for pariaer...Fagforeninger i Norge må være nogle lammehaler. som kun gør hvad arbejdsgiverne siger....sådan virker det....
Hilsen Ole