Quote:
Originally Posted by TGjr
Har nettopp kommet hjem fra en skikkelig stress reise. Satt og vurderte SAS sitt produkt opp mot andre selskap på reisen China air (?) - Thai og Cathay pacific. Alle reisene var gjennomført i buisniss class.
Jeg tror at hvis vi her skal forsøke å komme med innspill til sentrale personer hos SAS så bør tiltakene være gode og billige for SAS.
Thai buisniss fra CPH var elendig eneste som var skikkelig bra var toalettmappen. Flott liten sak med rikelig innhold som i kraft av sin kvalitet kan brukes flere ganger.- snakket med flere kollegaer som brukte Thai ut fra OSL som opplevde det samme. Cathay Pacific er alltid bra. China er OK.
Så til forslagene:
Sørg for at setene virker, og at ikke lukene over hodet må teipes for å holde sammen. Nå er innredningen hos SAS forferdelig. Det haster skikkelig med å få ny innredning.
Toalettmappen er moden for forandring - legg litt mere i det å få noe annet enn posen eller filt filla.
Cathay Pacific snakket til deg med NAVN - det er enkelt å gjennomføre. Hva med å begynne med Pandion og Diamant for så å fortsette med gull hvis det funker. Så gjennomført og så hyggelig. Så de hadde huskeliste, men hyggelig var det.
SAS har generell OK service da den er rendyrket og gjennomført, men å løfte det et par hakk burde være enkelt. Maten hos SAS var bra denne gangen.
FÅ PÅ PLASS NYE SETER FØR JUL, og bytt ut toalettmappa UMIDDELBART er mitt budskap.
|
Argumentene dine henger jo ikke sammen. Først sier du at tiltakene må være gode og billige. Så skal plutselig alle setene swappes ut før jul.
Ja, å bli tiltalt med navn hadde vært hyggelig det. Nå er jo de asiatiske selskapene i en litt annen liga enn de europeiske til å begynne med, men.
Små ting som kan være med på å løfte opplevd service ombord, tror jeg kan være viktig. Sånn som at CC tar av plasten på maten før den serveres i business. Eller henvender seg til passasjerene med navn.
Det kan jo være lov å håpe på oppdaterte servicemanualer når den nye kabinen er på plass. Da vil
SAS sitt businessprodukt være nesten i verdenstoppen.
Det viktigste dog for meg nå er seatblock og det er ganske så underlig at det tar såpass lang tid å gjeninnføre noe som ble fjernet over natten.