For mange vil nok en slik linje føre til at det blir enklere å komme seg til
OSL, sett at den går igjennom Gudbrandsdalen og at det er et par stopp nord for Lillehammer, før Dovre.
Da ville det nærmest vært unaturlig å sette seg på toget opp til
TRD, fremfor å dra til
OSL, det tilbudet uansett vil være større.
Så det ville vel ikke gavne
TRD nevneverdig, tror jeg, som Wiggo sier, så er vel markedet for internasjonale ruter godt dekket, både på
AES og
TRD, selv om alle her inne har lyst på nye ruter!
For min del hadde det vært gullfint med et slikt togalternativ, da jeg finner tog langt mer behagelig enn fly. Men per i dag tar togturen Oslo S - Trondheim S ca 6:45, noe som etter min mening er ca 3 og en halv time for mye. Hadde man fått reisetiden ned mot 3 timer, hadde dette vært en nobrainer.. Kostnaden for dette kalaset er derimot noe helt annet.