Quote:
Originally Posted by LN-RRA
Hjelper lite på dette berget hvor klasseskille er et ukjent begrep.
Samme hvor mye man annonserer og prøver å håndheve dette, er det faktisk raskere å bare slippe folk ombord enn å stå å krangle med folk som ikke hører etter, og ikke forstår at de ikke kan gå ombord nå.
Har lagt merke til at folk ikke hører etter her hjemme, men så fort de er i utlandet så er de mere oppmerksomme å faktisk gjør det de blir fortalt.
Og ja, jeg jobber i gate så vet hva jeg snakker om.
|
Har aldri satt mine ben i et Ryanair-fly, men har snakket med venner som reiser med dem ofte fra Rygge. De betaler for prioritert ombordstigning, og det fungerer som bare det.
Det er jo mange i
SGS som får det til, selv på fulle fly med mange økonomipassasjerer som presser på. De blir pent bedt om å vente - og da respekterer dem det.
Som
EBD (med 82 flights med
SAS hittil i år) vet jeg også hva jeg snakker om. Det handler om at gateagent faktisk orker å gjøre det. Slik virker det hvertfall for meg.
Selv en morgenflyvning
BGO-
OSL med 80% gullmedlemmer/Plus, ble en passasjer i GO stoppet - selv om "alle" passasjerene gikk mot skranken når det var Priority Boarding.
Dette er jo en vanesak for passasjerer. Hvis dere innfører det på absolutt alle avganger, ville folk vendt seg til det. Men hvis de kun opplever det på 1/10 avganger skjønner jeg at de ikke tror på det.
Hvorfor får noen det til - og andre det ikke?