View Single Post
Old 18-09-2014, 13:01   #14
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Sett i lys av de siste posterne her inne vil jeg få nevne følgende:
Som nevnt i et tidligere innlegg måtte en LX flyvning fra BKK til ZRH returnere til BKK tidligere denne sommeren(defekt værradar). Vi ankom BKK ved 2/3tiden på natten etter å ha blitt kvitt litt fuel før landing. LX er vel i manges øyne et seriøst allianceselskap men var ikke imponert over mottakelsen passasjerene fikk ved retur BKK. Møtt etterhvert av 2 unge frøkner, som nok akkurat hadde våknet. Nå er jeg inneforstått at behandling av passasjerene tilhørende en relativt full A343 midt i svarte natta nok er en relativ utakknemlig jobb og vanskelig å få alle fornøyde. Dog hadde SWISS og deres bakkerepr vært klar over flyvningens BKK retur i nesten 2,5 timer. Jeg unnlot i allefall å kontakte VG desken og ikke er det sikkert saken ville blitt omtalt heller da den pkt 1. ikke dreide seg om DY/DU og pkt 2. Etter hva jeg kunne finne ut var vi bare 2 stk norske ombord.
Uansett etter et par timer klarte damene å få organisert oss passasjerer nok til at de fikk reservert hele 2 immigrasjonbokser til oss. Tok etpar timer til her(understreker at immigrasjonen er det nok lite disse damene kunne få gjort noe med). Ved 7 tiden på morgenen var jeg såvidt lei hele greia at jeg ikke var særlig lysten på LX sitt tilbud til oss og det var å fly med de på kvelden igjen for så tilbringe en dag til på et gud vet hvilket hotel(de regnet med å fikset radaren iløpet av morgenen/dagen). Hvordan det gikk fikk jeg aldri vite.
Norwegian reddet meg med sin kl 9 avgang og et nydelig premium sete. På rute som vanlig for mitt vedkommende. Jeg orket rett og slett ikke mer forsinkelse..
Men vedr forsinkelsen/kanselleringen til Swiss(et allianceselskap), var jeg litt overrasket at apparatet ikke var større til mottak av ganske mange misfornøyde gjester. Jentene gjorde nok den utakknemlig jobben så godt de kunne de og etter noen timer kom flere til.