Dette er ikke noe jeg bryr meg veldig mye om, men ettersom det skjer gang på gang på gang kommer jeg med det.
Skal reise med
SAS i neste uke til Amsterdam.
Bestilte
SAS Plus Full Flex til 6000,- kr. Valgte 1F som sete. (737-700).
I dag byttet dem til en 737-600, hvor DEF begynner på rad 2. Jeg har nå blitt flyttet til 8F. Alle andre vindussete/midtgangsseter er tatt.
På 2DEF sitter det tre stykker. De har sikkert valgt 2DEF fordi det er både langt foran, men ikke første rad. Derfor vil de sikkert bli irritert når de finner ut at dette er første rad (som de ikke har bestilt).
Prøvde å si til
SAS over telefon at de må informere alle passasjerer når dette skjer. Dette sa de blankt nei til. Jeg spurte om de kunne flytte alle en rad bakover, slik at alt blir slik som planlagt. Da blir også alle fornøyd. Det sa han også nei til. Er det umulig å fikse?
Jeg vil gjerne ha 2F, fordi jeg bestilte vindu på første rad.
Hvorfor er det slik? Og hvorfor er ikke
SAS hjelpsomme med dette?
Jeg er både EB Diamond og har en
SAS Plus Full Flex billett. Presiserte dette, men det hjalp ikke.
Det er ikke første gangen dette skjer. Begynner å bli meget lei flybytte (veldig) få dager før avgang.
Noen som har lignende erfaring? Hva kan jeg gjøre for å få mitt opprinnelige sete (eller 2F i dette tilfellet)? Hva gjør man som kunde i en slik situasjon (og som
EBD)?