Thread
:
OSL-AMS-FCO-GOA-CDG-SVG
View Single Post
03-09-2014, 14:20
#
6
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue
Re: OSL-AMS-FCO-GOA-CDG-SVG
1. september 2014: 13:15 og 19:20
HOP
! - Regional
AF1517 Genova(
GOA
) - Paris(
CDG
), AF1746 Paris(
CDG
) - Stavanger(
SVG
)
Economy
Embraer 170
Jeg kom til flyplassen i 9 tiden og det første jeg ser på skjermene er følgende tekst: "Flights may be delayed or cancelled due to strong winds." Ikke bra. Er jo kult med en ekstra dag på feriestedet sitt men ikke når man er syk og vil hjem fortest mulig. (Og allikavel har åtte timers reisetid.) Derfor var det en lettelse når boarding for flight AF1517 ble ropt opp 12:45.
TC-
JHE
– Boeing 737-800. Levert til Turkish i november 2008.
Et til av N800KS
God plass i denne Embraeren.
Take-off over Costa Concordia etterfulgt av en fin flyvning over havnebyen Savona samt Torino og Genevè. Ikke mye å si annet enn at jeg hadde en liten drittunge i setet bak meg. Han satt og sparket i setet mesteparten av flyturen. Prøvde å snakke til moren men de var franske så kom ikke så langt..
Trist syn. Var kun fem år når hun grunnstøtte utenfor Italias vestkyst. Nå i januar som kommer er det allerede tre(!!) år siden det skjedde. Tiden flyr!
Havnebyen Savona. Er hjemmehavnen til Costa Cruises. Her ligger Costa neoRiviera og Costa Fascinosa til kais.
Genevè og Genevèsjøen.
Spennende skydekke på vei ned til
CDG
.
Hadde en fire timers conncetion her på
CDG
så fikk tiden til å gå ved å reise frem og tilbake mellom terminalene. Tok si tid! Etter hvert fant jeg en perft plass for litt spotting på terminalen Stavangerflyet skulle gå fra, 2G. Her er noen av maskinene jeg fikk foreviget:
Først ut var SU-GDS, en 4 år gammel Airbus A330-343 fa EgyptAir
F-BHXJ – Embraer 170 levert til Hop! I 2010.
9M-
XXM
- Airbus A340 levert til Dragonair i 2006 og overtatt av AirAsia juli 2013.
F-GZNG – Boeing 777-300ER som ble levert til AIRFRANCE i 2009.
oskarflekkefjord
View Public Profile
Send a private message to oskarflekkefjord
Find More Posts by oskarflekkefjord