View Single Post
Old 31-08-2014, 11:00   #310
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Litt usikker på hva du mener med grenser. Som i jussen ellers, gjør man en konkret individuell vurdering. Hva avtalte partene seg imellom? Hva ble tilbudt? Hva ble akseptert? All informasjon er relevant, men jeg antar at det som skråsikkert og uten forbehold ble presentert i bookingdialogen, altså umiddelbart før aksepten, tillegges særlig stor vekt.
Det jeg vel egentlig mener med "grenser" er i hvor stor grad det som annonseres til å være en del av det man får om man velger selskap X gjennom generell markedsføring er en del av avtalen. Jeg forstår deg dithen at det ikke bare er det som står i bookingdialogen som er relevant, men også andre ting. Så det jeg litt knotete forsøker å spørre om er i hvor stor grad slike andre ting er en del av kontrakten. Jeg forstår at det er grader av betydning.

Quote:
Hvis jeg har forstått saken rett, er det ikke en krangel om bytte av flytype. Det er en krangel om hele pakka: Dreamlineropplevelsen. Var det en Dreamlineropplevelse som ble avtalt mellom partene, eller bare transport mellom A og B? Ble det, til tross for flybytte, levert en Dreamlineropplevelse (hvis det var det som var avtalt)? Ble det, da DY oppdaget at Boeing ikke kunne levere, tilbudt relevant kompensasjon e.l.? Jeg antar også at det er relevant om tilbyder fortsatte å tilby Dreamlineropplevelse etter at de visste at Boeing ikke kunne levere.
Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Men igjen så går mye av dette på hele pakka ("Dreamlineropplevelsen"), der også IFE ble ansett som en vesentlig del av den opplevelsen - det var jo null, niks og ingenting på noen av de tidlige avgangene med reservefly.
Nå er jeg litt usikker hva som ligger i "Dreamlineropplevelsen" om man fjerner B787 som flytype, men om det er manglende IFE så tenker jeg vel at en mindre kompensasjon for at dette ikke fungerer er i mine øyne greit nok i form av f.eks. en voucher til bruk på fremtidige reiser. Nå ble det vel sagt fra DY at flyet hadde IFE installert, men at dette ikke kunne tas i bruk av en eller annen grunn som jeg nå ikke husker. Det er selvsagt ikke god nok unnskyldning.

IFE kan vel ikke være hele greien med opplevelsen, for dette er jo noe mange (alle) andre selskaper tilbyr.

Hvordan var det med IFE-opplegget: De fikk det på plass etter en stund, eller er det fortsatt de samme problemene når DY hyrer inn erstatningsfly?

Quote:
En annen ting er at DY gikk ut og sa man kunne kansellere billetten (hvis jeg husker rett), så de har vel også gjort en delvis innrømmelse der?
Jeg vet ikke om det er for en innrømmelse å regne, på samme måte som at det ikke nødvendigvis er en innrømmelse om at flytype ikke betyr noe om man er kunde og aksepterer flybytte uten kansellering. For noen betyr nok flytype noe, og har man booket en reise utelukkende for å fly med en annonsert flytype så tenker jeg det er rimelig at man gis muligheten til å prøve igjen når den er på plass.

Last edited by TOS; 31-08-2014 at 11:07.
TOS is offline   Reply With Quote