Quote:
Originally Posted by semmern
Tøft!
Litt juks å ha kartet på høyre display når man flyr VFR vel?  Litt av hensikten med det hele forsvinner jo liksom...
Dere har ikke tilfeldigvis noen bilder av Canadian Warplane Heritage Museum sin Lancaster som var innom både Keflavik og Reykjavik i dag?
|
G1000 er et veldig godt hjelpemiddel når man fly VFR, spesielt på Island hvor det er terreng så og si overalt. Men med det sagt så hender det jo at man blir litt lat og kun velger å bruke en direct
GPS route når man flyr til en destinasjon. Som pilotstudent er det nok lurt å fjerne kart-funksjonen på G1000 iblant og kun fly etter omgivelsene rundt for å ikke glemme hvordan det er. Men det er trafikkflyger jeg skal bli og det å bli vant til å bruke moderne teknologi til sin fordel er en viktig del av utdanningen.
Jo, bra bilder av Lancasteren finnes på Keilirs facebook-side, men jeg tok et selv også:
Quote:
Originally Posted by julenissen
Flotte bilder! Og bra å se en G1000 skjerm UTEN fingeravtrykk! 
|
Hehe, tusen takk! Jonathan tørket fingeravtrykkene med en klut underveis =)
Takk for alle tilbakemeldinger folkens!