Quote:
Originally Posted by Utflyttet
Eller er det noen av forumets kloke hoder som vet noe om marketing jeg ikke vet?
|
Som flere nevner, så vil det gamle navnet glippe ut av hukommelsen, og man assosierer det nye navnet med noe mer positivt. Men, og det er et klart men her, det fungerer kun dersom man samtidig også ser en reell forbedring.
Et eksempel er kabelselskapet
GET. De het tidligere
UPC, og var viden kjent for å være det absolutt verste møkkaselskapet man kunne tenke seg, både med kvalitet og med hvordan man møtte kundene sine. Det var så ille at
UPC-ansatte nektet å ta med servicebiler hjem, og de gjemte bort alt av ID-kort etc. når de ikke var absolutt nødvendige. Da det ble lagt om til digital kabel, ble det samtidig gjort en kjemperøsk i hele organisasjonen, for å snu skuta. Det kom gedigne reelle forbedringer, og i dag er det neppe noen som engang husker
UPC lengre.
Nå har vel ikke Malaysia Airlines noe akutt problem med hvordan de møter kundene sine etter hva jeg har fått inntrykk av, men det kan ikke falle ned flere fly (uavhengig av årsak) eller komme andre alvorlige hendelser før navnebyttet blir en fiasko.