Kjenner ikke prosedyrene for gear/flap deployment på A330, men de gangene jeg har flydd
SAS sin A330 så
har man konfigurert flap (økt drag) ganske "sent" på approach i forhold til det man kanskje er vant til med f.eks 737.
Gear har også blitt satt ut tidlig, før flap hvis jeg husker riktig, og man har gått direkte fra flaps opp til landing config. Noe som gir en hurtig økning av drag med påfølgende kraftig spool up av motorene som antagelig er det du hører.
Antar dette varierer med trafikkmengden, hastighetsrestriksjoner osv, noe Turtle & co sikkert kan fortelle mer om.
Ellers mener jeg å huske at A330/340 vingen har en veldig høy L/D ratio under approach i forhold til andre widebody som 777/744.
Conf 1 er vel også kun slats (?). Kombinasjonen av dette gjør vel at man kanskje flyr en en større del av approachen uten flap (kun slat) og dermed lavt drag,
for så å "pøse på" med drag på slutten og tilsvarende spool up.
Men dette blir spekulasjoner fra min side, sikkert noen piloter som vet mer.
W