View Single Post
Old 31-07-2014, 10:40   #40
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Viss jeg forstår den trippraporten riktig så fikk de SMSn fra Norwegian kl 14, altså 5 timer før avgang. Flyet skulle etter planen ha gått kl19 Kom flyet fra Stockholm så har det en flytid på 10.30 og med turnaround på 1.30 De fikk SMSn 7 timer etter at flyet skulle ha forlatt ARN. Hvordan klarer Norwegian å bruke 7 timer på å sende en SMS? Hadde de sendt SMSn 3,5 timer tidligere så hadde de fleste fremdeles ikke sjekket ut av sitt hotell og kunne beholdt det samme rommet et døgn lenger. Ja da det er mulig Norwegian på det tidspunktet ikke visste hvordan problemet skulle løses, men da kan man sende en SMS med at avgangen vil bli vesentlig forsinket, men at man på det nåværende tidspunkt ikke vet når avgang vil bli, men at man frykter for opp mot 1 døgn.

Da jeg i vinter reiste med DY fra GVA så fikk vi beskjed om forsinkelsen 20min før avgang. på det tidspunktet lå det ann til at avgangen fra OSL skulle gå om 1,15 timer og flytiden ned er 2,5 timer. De hadde altså visst i nesten 3 timer at flyet ville bli vesentlig forsinket, men ventet med å informere om dette til boarding burde ha vært i gang. Når avgangen er nest ytters i piren og rullebåndet bare går en veg, så blir det et stykke å gå tilbake. Når jeg da hadde skinne på benet, pga noe som senere viste seg å være brudd i kneet så er det ganske irriterende å måtte hinke tilbake til der butikker og restaurantene er. Hadde de klart å informere om dette 15min før så hadde jeg spart meg den strabasjøse ferden. Hadde de klart å infomere 1,5 timer før så hadde jeg kunnet satt meg på rutebussen og tatt en rundtur med den i Genev for å slå ihjel de 4 timene vi ble forsinket. DY har en stor jobb å gjøre med å forbedre informasjone de gir sine reisende ved forsinkelser.
Lærepengen for oss reisende må være at vi alltid må sjekke om flyet har avgått fra forrige detinsjon før vi begir oss mot flyplassen.
Futura is offline