Quote:
Originally Posted by krage
Jeg forstår ikke hvorfor folk tørr ta sjangsen på å fly fra TOS til OSL, for å så bytte til et nytt Norwegian fly. I alle fall ikke samme dag, det naturlige hær ville jo være å reise til Oslo dagen før, ta ei natt i hovedstaden før reisen videre.
Eller fly et selskap som man veit at løser denne typen problemer for kundene sine.
|
Tja. Innenlands og i Europa er vel DY veldig punktlige, så jeg ser ikke helt problemet der. Det er nok riktig at allianseselskapene tar bedre vare på sine kunder, men de er ikke alltid spesielt mye bedre med sin informasjonsflyt (men sikkert bedre i gjennomsnitt, for alt jeg vet - lenge siden jeg reiste med DY nå).
Vi endte f.eks. nesten opp med en 18 timers forsinkelse på retur fra ferie i år på en reise fra et sentralt sted i Europa - i alle fall om vi skulle fulgt LHs oppskrift. Ikke noe informasjon fra LH, annet enn den vi selv innhentet, og avsindige køer hos serviceskranken (heldigvis har jeg status i *A, så det hjalp godt på køen). Jeg så lite til resultatet av den hæren av ansatte som visstnok jobber på bakrommet for at ting skal være ordnet omtrent før passasjeren vet at han/hun er forsinket. Jeg tror de var på ferie denne gangen. Heldigvis var champagnen i Senatorloungen kald - hvis ikke hadde jeg nok måttet ringt til VG...
Når det er sagt så tror jeg nok ikke at DY ville håndtert dette noe bedre, men det er ikke bare fabelaktig på alliansesiden heller.