Quote:
Originally Posted by TOS
De får vel sikkert landet? I tillegg diskuteres det lenger opp i tråden at andre løsninger gir andre minima, og ikke nødvendigvis dårligere sikkerhet men at det kan gå på bekostning av regulariteten. Jeg er ikke i stand til å vurdere dette.
|
Min kommentar var ikke veldig seriøst ment...
Er det fint vær og man ser banen får man landet selvfølgelig. Men skulle man miste signaler gir ikke systemet andre opsjoner enn å avbryte innflyging (om man ligger i skyer selvfølgelig). Ja, det finnes andre systemer, men ikke nødvendigvis samme lave minima.
Quote:
Originally Posted by TOS
Hvis man mener at SCAT-1 er det eneste som fungerer så er den andre løsningen å la staten kjøpe alt av hardware (i den grad det er mulig) som så leases ut til eventuelle anbudsvinnere (for sertifisering/bruk). Hvis det ikke er mulig er ikke anbud en spesielt god løsning.
|
Jeg mener ikke at SCAT-1 er eneste som fungerer. Men det er ingen løsning at staten kjøper hardware og leaser ut. Det betyr i så fall at det må være Dash8 som benyttes for at hardware skal leases ut av staten, og det er vel neppe aktuelt.
Skulle gjerne sett EGNOS i hele Norge, men er det ikke mulig å få god nok tilgjengelighet så er det ikke mulig. Hvis jeg ikke husker helt feil vil det komme flere satelitter i høyere baner om noen år, så det vil nok løse problem med signaler.