Quote:
Originally Posted by RedLine
Selvfølgelig er det flyplassen sin feil at Fast-Track ikke fungerer. Det er flyselskapene som betaler for sikkerhetskontrollen, en del flyselskap velger å betale mer for denne sikkerhetskontrollen skal være raskere for en utvalgt gruppe passasjerer som gjerne betaler mer for billetten. Da er det flyplassen sitt ansvar og sørge for at det dyre produktet er bedre enn det billigste, ellers så forsvinner jo meningen med hele tjenesten og kjøperen av tjenesten vil i neste omgang ikke lengre være interessert i å betale ekstra.
Ta en sammenligning med internett hastighet. Leverandører har en gitt total kapasitet tilgjengelig og fordeler denne ut på bakgrunn av betalingsvilje for hastigheten på nettet. Dersom jeg da abonnerer på det dyre abonnementet og får dårligere hastighet enn det billigste så er det min feil og ikke leverandørens? Jeg har selvfølgelig ikke gjort et smart valg, men jeg har betalt for noe dyrere og raskere som jeg ikke får.
|
Det enkleste her er å stenge et par av de vanlige slusene, og holde køtid over 15 minutter hele tiden. Vips vil fasttrack bli mer attraktivt. Vi er bortskjemte med korte køer på osl, og en del av sakene som nevnes i denne tråden er ikke-problemer.
Hilsen en som velger den korteste køen, uten å irritere seg over det, men heller setter pris på å bruke 35 minutter fra Nationaltheatret via bagasjeinnsjekk til gaten.