Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Den viktigste feilen og misforstaaelsen er nettopp knyttet til reisemoenster og kanskje noedvendigheten av av nettopp via XXX som ble fremsatt som irrelevant (i saa fall er Seattle en irrelevant destinasjon - noe jeg ikke er helt enig i - andre byer som Chicago, Atlanta, Denver vil ogsaa i denne sammenheng vare irrelevante - det er kanskje ikke akkurat korrekt  ). Og det er nettopp via XXX at vi ser konkuransen - selv mellom selskaper i samme allianse. I mitt tilfelle finner jeg priser under NOK 5000.00 med United naar min favoritt rute med Lufthansa via Frankfurt koster over NOK 6000.00 - det er null Codeshare mellom LH og UA f.eks. SEA- EWR- OSL saa det er ren inntekt til United som de benytter konkuranse verktoeyene til aa hente inn. Saa her er mitt poeng at det finnes konkuranse mellom selskapene inne samme allianse utenom CodeShare Rutene (og dette er et ikke ubetydelig marked).
|
Jeg tror du kan være trygg på at LH og UA sørger for å ikke presser hverandres priser ned!
Om det er billigere med den ene eller andre via ulike XXX er nok heller avhengig av hvilke andre allianser
man konkurrerer mot på XXX. At du nå finner billig XXX-
EWR-
OSL med UA er vel nettopp ett eksempel på
at DY har ført til lavere priser på
NYC-
OSL og at LH kan ta høyere priser
SEA-
FRA hvor konkurransen vel er mindre
og etterspørselen antagelig er høyere.
W