Quote:
Originally Posted by robertaas
Jeg har absloutt min andel dyre og luksuriøse hotelloppphold på samvittigheten, men det kom av at det var det ga såpass spesiell opplevelse at jeg ønsket få det meg meg. For meg kommer det altså an på hva alternativene er. I Japan har man så mange andre spennende alternativer at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke flere tusener ekstra hver natt på et femstjerners hotell hvor man lett kan glemme hvor i verden man er.
Men heldigvis er folk forskjellige og har forskjellige preferanser. Det hadde virkelig vært ille om alle likte akkurat det samme.
|
Har selvsagt forståelse for det, og skjønner hva du mener. Samtidig vil jeg si at hvilket hotell en bor på ikke alltid er avgjørende for hvilket kulturelt utbytte en får av et land. Det har med valg av arrangementer/steder en oppsøker, og hvilke "briller" en ser kulturen igjennom. Selv har jeg bodd i flere asiatiske land og jobbet i regionen i flere år. En behøver ikke "go local 24/7", noen ganger kan det bli litt i overkant mange inntrykk. De skal også fordøyes. Derfor velger noen dyrere hoteller med vestlig standard. Selv foretrekker jeg en miks.