View Single Post
Old 26-05-2014, 12:54   #16
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Fenomenale matopplevelser ombord...

Herlig tråd.
De fleste av mine bilder er postet i ymse TR, men jeg kan legge ut de jeg husker som spesielt bra eller rimelig skuffende, både fra fly og lounge:

Qatar Singapore-Bali
Hadde et svare strev med å få sjekket inn, pga et kredittkort som var klippet i to for lenge siden. Forbante meg på at det aldri skulle bli Qatar igjen, og det har det heller ikke blitt, ennå. Mat og drikke ombord var meget bra, kanskje over både Singapore C og Thai F. Sushi og champis

BKK-HKG med Thai
Mimosa med DP til frokost er jo bare så tacky at det måtte prøves. Maten var ingen høydare.

NRT-BKK med Thai
Kanskje den beste suppa jeg har smakt noen sinne. Det vises dessverre ikke på bildet. Resten av måltidet var ikke noe hurra, men suppa husker jeg

PVG-ZRH med Swiss
Det beste måltidet i lufta. Punktum. Etter en kjip natt ombord på Thai business var det godt å sette seg ombord hos Swiss. Skjønte med en gang at dette kom til å bli en god flight, og her smakte alt supert. Presentasjonen var også temmelig bra. Kort fortalt, her kommer hele måltidet.

Litt snacks og Grand Siecle

Nydelig laks, litt spekemat og hummer (?)

Biffen var perfekt, beste jeg har fått i lufta med klar margin (også til ANA wagyu)

Swiss er rå på ost:

Fantastisk dessert, frisk og søt, med Sauternes

ZRH-OSL med Swiss

Eneste gang jeg har spist vegetarrett i et fly (bortsett fra wrappen da), men den var utrolig god.

FCL i FRA
Min favorittdessert

Et av besøkene i FCT
Nydelig frisk suppe

Og hovedrett. Spiste meg så mett i FCT at jeg måtte vente med maten ombord. Da bar den dessverre preg av at jeg ventet for lenge med å spise.

FRA-PVG med Lufthansa
Presentasjonen til LH var topp, men maten litt middels. Jordbær og scampi var snadder, det samme var kaviaren

ZRH-NRT med Swiss
En annen fantastisk dessert. Middag og forrett var også bra, men desserten tok kaka.

ANA loungen på NRT
Sushi og champagne, nam nam!! Like greit å spise seg mett i loungen når man skal fly med Thai.

Et annet besøk i FCT

FRA-IAD med Lufthansa
Spansk tema og tapas. Alt var godt, også blekkspruten

ORD-MUC med Lufthansa
Herlig dessert etter et middels måltid. Varm sjokkis og is.

MUC-OSL med Lufthansa
Hadde lave forhåpninger til både mengde og smak, men dette var det soleklart beste måltidet jeg har fått med Lufthansa i Europa

FRA-OSL med Lufthansa
Det kjipeste Lufthansa har servert meg i Europa, en skive laks og litt vissen salat

Last edited by Dag Viking; 26-05-2014 at 13:36.
Dag Viking is offline   Reply With Quote