Quote:
Originally Posted by mfjeldheim
Aha, greit å vite  Har du noen erfaring av å reise til f.eks. Kyoto når du er i Tokyo? Hører at mange sier denne byen er et MUST om man først er i Japan?
|
Har vært i Kyoto et par ganger, og det er absolutt verdt et besøk eller to. Byen er jo den gamle hovedstaden i Japan, og har derfor massevis av historikk og kultur. Flere kjente og ukjente templer, for ikke å snakke om flotte japanske hager. Noen av japans fineste hager er i Kyoto, da spesielt Kokedera og Katsura imperial villa. Vanvittig flott å vandre rundt der (hvis du er glad i natur og detaljer, vel og merke).
Jeg ville anbefalt å prøve et tradisjonelt Ryokan i Kyoto. Det vil si et japansk gjestehus hvor du bor på tradisjonelt japansk vis. Disse er ofte gamle, med utrolig mye historie. Da sover du på gulvet, blir servert ordentlig tradisjonell japansk mat og har som regel tilgang på onsen (privat eller felles). Dette har jeg også gjort et par ganger, og det er dette jeg husker aller best. Utrolig gøy å oppleve, men dessverre ganske dyrt. Men det er verdt å styre unna de vestlige hotellene et par netter, de kan du få overalt