Thread: MD11 innenlands
View Single Post
Old 19-04-2006, 23:35   #19
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Quote:
Originally posted by VC-10
Mener å huske at SAS benyttet DC-10 på sent kvelds- tidlig morgenfly på en eller annen travel svensk innenriksstrekning (GOT ARN?). Kanskje det var Scanairmaskiner de benyttet (jeg husker ikke helt)?

Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene. Det varte vel ikke mer en én sesong. Dessverre fikk jeg aldri mulgheten til å benytte anledningen til en slik tur!

: VC-10
Det var nok Scanair DC-10 i Sverige, ja. For å utnytte stor kapasitet. Og som de som jobbet på flyplassen har skrevet, så var det strev nok med den DC-8 sesongen på FBU. Men for oss som bare så den komme og gå, var det kjempekjekt å se den flotte maskinen med de orange stripene under buken komme seilende.
Dette var vintersesongen 1985/86. SAS mottok sine 6 første MD-80, fordelt som 3 MD-81 og 3 MD-82 den vinteren. MD-81 OY-KGT, OY-KGZ og LN-RLE, samt MD-82 LN-RLF, SE-DFS og SE-DFT.
MD-82 ble nok satt inn på svensk inrikes før de kom og avløste Scanair-fulgen på FBU-BGO, men det skjedde vel litt før sommerrutene 1986 begynte. Da gikk setekapasiteten ned fra 256 til 156, men den var nok mer stabil
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote