Quote:
Tar vi utgangspunkt i de O2 beholderene som foerte til at ValuJet's DC-9-51 styrtet i Everglades var disse klart ulovlig last hos Valujet, mens hos et selskap som American Airlines ville de samme beholderene blitt klassifisert som Dangerous Goods og behandlet deretter...dvs at slik de var pakket ville de ha blitt avvist hos AA fordi avsenderen heller ikke var sertifisert for aa pakke(behandle) Dangerous Goods.
|
Det er denne ulykken jeg jobber rundt og det som har skjedd i senere tid- i følge US luftfartsmyndigheter var Aviox oxygen generators klassifisert som ulovlige uansett selskap og skulle ikke fraktes på fly med passasjerer uansett selskap, men dette viser seg å være endret i dag da dette kan faktisk fraktes som du sier av enkelte selskap til tross for hendelsen i Everglades
Det jeg ser er at flere selskap kom på banen i løpet av 90-tallet og fikk inn brannvarslere i lasterommet men etter ulykken var det ingen særlig stemning for det, det var jo bare et engangs tilfelle.
Jeg har akkurat lest gjennom rapporten, det må ha vært et sant helvete når flammene kom gjennom kabingulvet ...
vel takker for mange gode kommentarer...