Quote:
Originally posted by Someone
Quote:
Originally posted by LN-MOW
Quote:
Originally posted by VC-10
Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene
|
Det var ikke saa stas for oss som jobbet med dem. Trust me.
|
Hvorfor....vi unge som aldri har sett en DC8 i annet bruk enn som cargo lurer litt på det
|
Det var mange grunner til at dette forble et mareritt...og vi etterhvert maatte lure folk til aa fly den....det var en Scanair DC-8-63 som "jobbet" Kanari Oeyene og middel havet i weekenden fra/til GEN...saa ble den floeyet tom i fra GEN til FBU forhaapentlig tidlig mandag morgen, hvor den etter planen skulle gaa 08:00 til
BGO.....FBU var ikke lengre vant til aa jobbe med en DC-8-63, det gikk tregt i alle bauer og kanter....og naar vi endelig fikk stua folk, fe og bagasje inn, saa fikk kjerra som regel teknisk...og vi til aa begynne med var den smekkfull godt over 200 gjester ombord...saa naar det ble teknisk fikk vi vel de siste avgaarde til
BGO ved 14:00 tiden....det var ment som en noedloesning i et trafikkprogramm som var doedsdoemt fra starten av....nye koster feier feil....dette var rett foer de foerste DC-9-80 kom til
SAS,
SAS var faktisk sene med aa bestille DC-9-80 - det som var et problem i den tidens
SAS ruteplanlegging var at de alltid kun saa paa bestillingene som var gjort....og ikke tok med seg ombestillinger og de som bare moette opp i utgangen med aapen billett...noe som fikk dem til aa innstille 18:00 avgangen til
BGO som alltid gikk smekkfull, men som hadde 10 -15 bestillinger......