View Single Post
Old 18-05-2014, 11:45   #15
Frequent Traveller
Anthill kicker

Frequent Traveller's Avatar

Default Re: Kinesere inntar stilling i Nord-Norge med Wideröe i siktemälet?

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
... Men det er over 1 mrd. kinesere, og blant de er det ærlige folk og også uærlige...statistisk lov tilsier at begge grupper er mye større enn befolkningen i Norge ...
Hvem har nevnt dette om "ærlige folk eller også uærlige" ... jeg sier - uten etisk kvalifisering eller konnotasjon av noen art - at det er vanskelig ä forutse en kinesers spill, för det er for sent : kortene ligger pä bordet. For meg er dette en styrke, spesielt i business-sammenheng, mht til konkurrentene. Best ä spille med pokerfjes ?! Jeg har spädd noen fremtidige mulige trekk fra Huang Nubos side, og sier til den som vil lytte : ikke stol pä en kineser, i den forstand at man ikke skal vaere sikker pä at man har klart ä gjennomse deres strategi, heller OPS : forsiktig folkens, bestemt ikke ! (og dette gjelder da ogsä selvfölgelig for meg selv, jeg har egentlig ingen Facit for selv ä kunne gjennomse Huang Nubos planer i Troms ?!)

Huang Nubo er en Filantrop, sier du ? Da er jo alt iorden, Brave New World ... nok om dette ?

Og Superhai, ingen "selvinkriminering" fra min side : familien er jeg stolt av !
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote