View Single Post
Old 18-04-2006, 23:04   #13
enml
ScanFlyer Gold

enml's Avatar

Default Replying to Topic 'Norwegian vurderer comeback på Årø'

Quote:
Originally posted by Hurum

Quote:
Originally posted by enml

På Årø var det bare en rundtur; sen formiddag og på lørdager var der ingen forbindelse med DY. Dermed ble det ikke noe reellt tilbud til næringslivet. La oss si at du skulle i at møte i Oslo kl 1000 da. Da hadde du to frekvenser med BUSK og ingen med DY på den aktuelle dag for å rekke det møtet. Man reiser da ikke dagen i forvegen og kaster bort penger på hotell når noen kan fly deg samme dag til samme pris.
Det er nettopp slik Norwegian har flydd til EVE og ALF i et par år nå...med gode resuktater....og nå kommer en forsiktig økning. Legg merke til at flyturene til EVE ikke gir veldig bra forhold for forretningsreisende med avgang kl 0955+1900 fra Oslo, og retur fra Harstad/Narvik kl 1205+2110.

Krangling om Kristiansund og Molde synes jeg ikke er relevant. Norwegian vurderer nok alle destinasjoner mer eller mindre, men satser på at Kristiansand er mest aktuelt, etterfulgt av Ålesund
Ja og nei. Jeg krangler her ikke med KSU (jeg sitter da i Molde). Det jeg la frem her var kun rene fakta tall, noe som muligens kan være en forklaring.

Mange har med deg Hurum påpekt at "det går da bra på EVE og ALF". Det er ikke med det sagt at vi har det samme reisemønsteret her på MOL og AES. Det går rett og slett ikke å sette et likhetstegn og dra den sammeligningen. Pkt1, fordi SKBU ikke har noe rutetilbud som er bedre enn DY når det gjelder morgenavganger. Pkt2, fordi hverken EVE eller ALF har konkuranse i buss og tog, noe som fanger DY kunder på pris. Både Molde og Ålesund har tildels stor konkuranse fra begge disse med to daglige tog avganger og 6 busser daglig til Oslo fra Ålesund og 3 fra Molde.
enml is offline   Reply With Quote