To presisjoner : (1) när man nevner "kostnadsbesparelser" i
SAS-sammenheng, som et direktiv fra Ledelsen, skal ordet oppfattes i samme tolkning som "budsjett-reduksjon" i François Hollande's regjering : alle forstär hva det gjelder men ingen er villig til ä fölge opp direktivet, fordi dette innebaerer ä begynne med seg selv ! Dvs : skjaere vekk alt fett som ikke har en direkt baering pä selskapets produksjon (statens funksjon) iöyenmed strategisk fokus : gjör man det, fär man resultater umiddelbart ! ... Men (2) "Kunden" blir gradvis av helt annen natur/identitet (personlighet) i 2014 enn i Jan Carlzon's tid : forretnings-reisende (Frequent Travelers, dvs Kunden i "The Businessman's Airline") er ofte ikke lenger den som KJÖ
PER (bestiller, velger, betaler for) flybilletten, da dette blir gjennomfört etter uavhengige "corporate travelling rules" hvor egne preferanser oftest blir overkjört av "system-regler" ? Om ikke RYR direkt, kanskje NAX derfor allikevel oppnevnes tildels som ny
SAS-konkurrent idag ?