View Single Post
Old 24-04-2014, 14:07   #225
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Mine erfaringer i Plus siste året.

København - Athen (Morgenflyvning)
Frokost med varme rundstykker. Tepper og puter ble delt ut hvis man ønsket.
1 time før landing kom de rundt med snacks, muffins, drikke. En bra flyvning.

Athen - Stockholm (Avgang 12)
En kjip pastasalat lagd i Athen. Ingen ting å skryte av. Ikke tilbud om noe mer snacks på den 4 timers lange flyvningen.

Bergen - Alicante (Morgenflyvning)
Frokost med varme rundstykker. Sjokolade til kaffen. Teppe og pute.
Spurte om jeg vil ha "en til" frokostboks. Veldig behagelig flyvning - og man vet hva man får!

Alicante - Oslo (Avgang 13:40)
Ble servert noe ræl laget i Alicante. De kalte det pastasalat med kylling eller roastbiff. Jeg tok kylling. Kyllingbitene var tydelig kommet fra en hermetisk boks. Knøttliten porsjon.
Roastbeefen var helt brun og bestod for de meste av store deler fett og sener.
Ingen tilbud om mer snacks etterhvert.

København - Palma (Avgang 18:00) - Kveldsmåltid med Orrefors?
Hadde gledet meg til å prøve kveldsmåltidet! Så får vi spørsmål om vi vil ha sandwich med kylling eller ost? Ble utrolig skuffet her. Tilbyr sandwich på en 3,5 timer lang flyvning.
Drikke ble servert i plastglass (også skuffende).

Heldigvis var crewet blide og kom jevnlig ut med mer drikke, potetgull, sjokolade, muffins til de som ville ha.

Palma - København (Avgang 17:00) - Kveldsmåltid med Orrefors?
Etter en skuffet tur på vei ned, var jeg forberedt på sandwich - og det var det som jeg ble tilbudt.
Spurte litt krasst og henviste til menyen - hvor det stod om kveldsmåltidet og Orrefors glass.
Etter opplevelsene fra Alicante, tenkte jeg at det ble lastet opp mat i PMI - og at dem ikke hadde dette kveldsmåltidet.

Men etter mye mas satt jeg plutseligmed både kveldsmåltid og Orreforsglass på bordet Jøss...

Min personlige konklusjon:
Etter å ha prøvd SAS på Syd-Europarutene med svensk, dansk og norsk besetning (fra OSL/ARN/CPH) er alle ganske like hvordan de opptrer. Frokostflyvningene er hyggelige, mens utover dagen daler både servicen og maten.

Last edited by Star Flyer; 24-04-2014 at 14:21.
Star Flyer is offline   Reply With Quote