Quote:
Originally Posted by JoeW
Joda, antar dette er hyllevare og selve utviklingen er marginal. Men i hodet mitt er ikke dette noe man bør bruke en finger på å markedsføre (med mindre noen andre (leverandør) tar kostnaden - dette er milevis unna kjernevirksomhet - og tar tid, krefter og kapasitet som kunne vært anvendt annerledes.
(Det finnes selvsagt ulike definisjoner på kjernevirksomhet, men jeg mener å huske at SAS definerer ground handling som non-core.  )
|
Enig i at dette ikke akkurat er kjernevirksomhet à la Core
SAS, men nå har jo
SAS en mye bredere strategi enn bare flyreiser. EuroBonus skal være med deg hver dag - tenker du
SAS når du handler, ringer, kjøper bensin, osv. opparbeides tilknytning og lojalitet.
Uansett er dette noe
SAS tjener penger på - det er et selskap som har tilbudt
SAS et fiks ferdig produkt og hver gang noen bruker EuroBonus-poeng på dette, så tjener
SAS penger.
Når det er sagt, så kommer jeg ikke til å bruke det selv