View Single Post
Old 20-04-2014, 15:23   #1
Howardnor
Newcomer

Default Reisetips til November 2014

Hei alle!

Vi tenker å bruke deler av pappaperm på et eller annet varmt sted, med enkel connection fra OSL i november. Ser foreløpig på Thailand, da både Thai og Norwegian flyr direkte. Men selvsagt, med Emirates og Qatar fra OSL er også de alternativer. Den som lander oss raskest og nærmest hotellet vinner...

Råd som trengs:

1. Sted og flyselskap.
Thailand er nok det mest aktuelle, men har vurdert Maldivene og Zanzibar også. Når er det best å bestille billetter for denne perioden? Emirates har utrolig nok et salg (også innen business) for perioden allerede, men vi får nok ikke bestemt oss før 30 april som det utløper. Er det en tradisjon for høstsalg på noe vis?. Flyr helst SAS, men de lander vel strengt tatt ikke i Sørøst-Asia lenger. Thai har jo best connection innad i landet, da Bangkok nok ikke blir endestasjon. Ser at Norwegian har fine priser på Premium-produktet sitt, er det verdt det ovenfor feks Thai i eco? Med Norwegian føler jeg det er tryggest å booke en layover i Bangkok. Charter har jeg ikke tenkt på engang, men kanskje det er nå man bør begynne med slik..?

2. Resort, Hotel.
Med baby så er prioriteringene som følger.
- Digg sted, gjerne med endel kvadratmeter på rommet. (Bungalow/Villa)
- Nær/På strand
- Ikke sinnsykt langt fra flyplassen. (maks 60 min tenker jeg)
- Noe dykkemuligheter i nærheten.
- Ikke heelt ødelagt området (mtp turismekaos)

Vi har vurdert Phuket, Krabi og Koh Samui, men litt vanskelig å få oversikten. Hva er best mtp sesongen (November)

TAKK for alle innspill
Howardnor is offline   Reply With Quote