View Single Post
Old 18-04-2014, 11:49   #60
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Default Re: Skånvik på farten igjen

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Blir en smule forrrundret over en del av kommentarene her inne.

For det første, som TOS sier, det er politikerene som setter rammevilkår i form av regelverk
innefor hvor næringslivet skal drive. Det være seg EØS, EU, OpenSkies, AOC osv. osv.
Flybransjen er vel noe av det mest regulerte som finnes. Det er faktisk en bedriftsleders PLIKT
å sørge for at hans bedrift utnytter de spillerom som er i regeleverkene, hvis ikke gjør han ikke jobben
sin som leder, kort og godt. Og det er dette Kjos gjør og det kan han ikke kritiseres for
dersom det han gjør er innefor regelverkene.

For det andre, en del her snakker om konkurranse på ulike vilkår til fordel for DY.


For det tredje, propagandaen og regnestykket om at Norge vil tape skatteinntekter, folk ender på NAV osv
pga av dette er jo også tøv. Dersom vi teorien vi "utsletter/flagger ut" alle norske i bransjen
vil dette føre til en reduksjon av flyprisene, noe som igjen vil føre til sterk vekst i reisebransjen, og økt handel
med omverdenen som vil gjøre at totalregnestykket vil bli en kraftig samfunnsøkonomisk gevinst for Norge.



W
...
Det verste crap jeg har lest på lenge, Wahoo. Jeg og forhåpentligvis resten av den skandinaviske luftfartsbransjen vil fortsette å arbeide for fortsatt norske/skandinaviske arbeidsplasser, og vi arbeider for deg! Vi skal fortsette å overføre avgifter til Avinor og Staten, vi vil innbetale arbeidsgiveravgifter og andre avgifter, og la de ansatte betale sine skatter til din fremtidige NAV-konto (om du ikke er der allerede). Vi skal sørge for at vi unngår å måtte leve av å klippe håret av hverandre i årene som kommer. Du skal nok likevel få din helgetur til Poznan med Ryanair eller Norwegian for den hundrelappen. God påske!

Tally-Ho
Tally-Ho is offline