View Single Post
Old 15-04-2014, 11:02   #357
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Quote:
Originally Posted by oeyvind View Post
Hei, jeg er helt ny her og prøver å finne ut hvor mange poeng jeg vil få med EBS når jeg kjøper en billett på businessklasse til Maldivene med Turkish. Når jeg sjekket nærmere sto det imidlertid booking code J. Er det bookingklasse? På partnersidene står denne som economy. Hvordan kan jeg endre bookingklasse? Kanskje off-topic, men hvis J er crap, som jeg har lest, så hadde det kanskje vært fint å endre?

Jeg skjønner ingenting av SAS Eurobonus sin side om opptjening hos parnere. 150-750p står det. For meg ser det ut som at det betyr poeng, men det gjør det ikke, forstår jeg etter å ha lest litt på forumet. Er det noen som enkelt kan forklare hvordan jeg skal forstå disse tallene?
Ja, J her betyr bookingklassen, og er en av Turkish sine billig business så kun 100%/economy opptjening av poeng. Så antall poeng for hver flight blir da antal miles i avstand rundet opp til nærmeste hundre.

Med Turkish er det kun fullpris/dyre business som gir 200% opptjeningen. Billig biz og vanlig economy gir 100%, billig economy 25% og veldig billig 0%

Om du er EBS er irrelevant, du får like mange poeng med Turkish uansett korttype